понедељак, 8. јун 2009.

Sok od Visanja i Slatko od Tresanja

Kako su visnje I tresnje bas u jeku,evo dva stara domaca recepta za zimnicu,koja verujem I kod vas zauzima znacajno mesto.
Iako danas ima da se kupe mnogi gotovi proizvodi,mislim da pripremiti prirodan sok ili slatko od male kolicine voca nije nikakav problem.


Potrebno je:
200 komada celih visanja sa kosticom bez peteljki
200 komada listova
4 kg secera
4l vode

1 vanil secer
10 limuna
Pola konzervansa
Priprema:
Visnje I listove skuvati u void-dok ne provri.
Ostaviti da odstoji 24h.

Zatim kroz gustu gazu procediti ,dodati limun,konzervans I secer.
Povremeno mesati dok se secer ne rastopi I posle sipati u flase.





Slatko od Tresanja

1 kg tresanja
2limuna

1kg secera

Tresnje ocistiti od peteljki I kostica te ih oprati.
Secr sa malo vode uspinovati I u to dodati tresnje.
Serpu u kojoj se nalazi secer I tresnje samo “protresati”, ne mesati!!!.
Kada pocne da vri,sa kasikom skidati penu.
Limun oprati I iseci na kolutove,spustiti u tresnje I secer I jos kuvati,sve dok tresnje ne
budu prozirno staklaste,a saft srednje gustine.
Mozete I probati:
U manji tanjiric staviti kasikicu safta I kada se ohladi proveriti gustinu.
Gotovo slatko prekriti vlaznom krpom.
Kada se ohladi,stavljati u tegle.

16 коментара:

  1. This is wonderful,
    congratulations!
    Diana

    ОдговориИзбриши
  2. Sve je ovo lepo i fino... ako ima ko sve da spremi, ostavi u tegle. Juče smo kod burazera brali višnje. Ja sam skuvao sebi kilogram i sjurio sinoć i danas pre podne a sok sam već popio i nije bio loš, ali sam se vratio pivu. Pozzzz Stevo

    ОдговориИзбриши
  3. I LOVE cherries!!!!!!This "slatko" is so appetizing....Great job, Vera!!

    ОдговориИзбриши
  4. Dobila sam dosta i višanja i trešanje, neke od njih bi mogle završiti upravo u nekom od ovih recepata! ;)

    ОдговориИзбриши
  5. Sjajno, Vera! Nekad sam (dok su deca bila mala) spremala sokove, pa i poneko slatko ( od sumskih jagoda, borovnica i divljih kupina). Sada sam prestala: deca ne jedu, mi stariji izbegavamo(godinice...) pa osta samo da gledamo lepe slike i pominjemo davna vremena: al' se nekad...Obozavam slatko od belih tresanja i saljem cestitke za prelepi post!

    ОдговориИзбриши
  6. Nikad nisam radila Slatko,a stalno namjeravam isprobati neki recept. Ove bijele trešnje su mi baš zanimljive, imam ih u vrtu zadnje 2-3 godine, većina ljudi ne zna što je to; većina pretpostavlja da su to nedozrele trešnje:)

    ОдговориИзбриши
  7. Da,kako ih mi svake godine i prodajemo uz ostale tresnje i frust,retko ko hoce da ih i kupi,iako su predivnog ukusa i odlicne za slatko ili kompot jos uvek su u narodu malo znane.

    ОдговориИзбриши
  8. juhuuu!!!!odlično. slatko definitivno pravim da dočaram mužu što je to. hvala!

    ОдговориИзбриши
  9. Ovo slatko isto pravimo, ali mi je zato nov ovaj recept za sok. Bas me zanima kakav mi smek daju listovi.

    ps: dobro da si postavila obavestenje o selidbi, ja se bas pitala sta se desava :)

    ОдговориИзбриши
  10. salut,
    Sunt blog-ul dvs. de urmaş.

    bjs

    ОдговориИзбриши
  11. Odprilike sa koliko vode mesas secer.

    ОдговориИзбриши
  12. limun se nakon branja potapa u rastvor fungicida radi dužeg trajanja i lepšeg izgleda, Zato treba oljuštiti koru i nikako je ne stavljati u teglu.

    ОдговориИзбриши
  13. Mom mužu je ovo omiljeno slatko. Ja više volim od višanja:-) Svejedno moram da ulovim trešnjice dok ne prođu, bele ovde i ne videh još :-/

    ОдговориИзбриши
  14. Hvala Vam svima na prelepim recima. Takodje i nama je jedno od omiljenih slatka koje se sprema svake godine ne izostavno

    ОдговориИзбриши